I. Úvodní ustanovení a vysvětlení účelu všeobecných obchodních podmínek
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále též uváděné jen zkratkou „VOP“) platí pro
nákup e-booků (elektronických knih) a online kurzů (dále obojí společně označováno i
jako „digitální obsah“ nebo „produkty“) a konzultací (poradenství v oblasti výroby online
kurzů) nabízených přes webové rozhraní https://www.obsahjeklic.cz
1. Nákup produktů probíhá na základě Kupní smlouvy uzavírané mezi Prodávajícím a
Kupujícím. Proces uzavírání Kupní smlouvy je podrobně popsán v čl. III. VOP. Tyto VOP
jsou dokumentem, který je nedílnou součástí Kupní smlouvy a podrobně uvádí a
vysvětluje práva a povinnosti obou stran kupní smlouvy, tedy Kupujícího i Prodávajícího.
Ujednání, která jsou v Kupní smlouvě odlišná od ustanovení VOP, mají přednost (tedy text
Kupní smlouvy je nad textem VOP). VOP řeší i některé další otázky, které s nákupem
digitálního obsahu nebo s užíváním internetových stránek https://www.obsahjeklic.cz
souvisí.
2. VOP obsahují informace, které potřebujete mít k dispozici ještě před tím, než produkt
koupíte. Prosím, přečtěte si VOP pečlivě a v případě, že k ní budete mít připomínky či
dotazy, kontaktujte mě ještě před objednáním produktu. Kontakty naleznete v čl. II. VOP.
Tím, že kliknete na tlačítko „Odeslat“, mi totiž dáváte signál, že jste VOP viděli, četli a
souhlasíte s takovým průběhem obchodu a spolupráce, jaký je zde popsán. 3. Ve VOP máte k
dispozici všechny podstatné informace.
II. Důležité pojmy (definice)
1. PRODÁVAJÍCÍ.
Prodávajícím je: Michaela Bednarovská
IČ: 05700507
S místem podnikání: Spáčilova 2, Brno 61800
Adresa pro doručování elektronické pošty: ahoj@obsahjeklic.cz
2. KUPUJÍCÍ. Kupující je ten, kdo prostřednictvím webového rozhraní
https://www.obsahjeklic.cz uzavře se mnou jako Prodávajícím Kupní smlouvu, a
tím koupí produkt. Kupujícím může být podnikatel (podnikající fyzická osoba –
OSVČ a nebo právnická osoba, např. s.r.o. nebo akciová společnost) anebo
spotřebitel.
3. SPOTŘEBITEL. Spotřebitelem se podle zákona rozumí fyzická osoba, která nejedná
v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání.
Pokud jste fyzická osoba a do objednávky uvedete IČO, budu mít zato, že Kupní
smlouvu uzavíráte jako podnikatel, a ne jako spotřebitel.
4. SPOTŘEBITELSKÁ SMLOUVA. Je to Kupní smlouva, ve které jako Kupující
vystupuje spotřebitel. Podle platných zákonů je spotřebitel více chráněn než Kupující,
který není spotřebitelem. Současně má prodávající i více povinností vůči spotřebiteli
než vůči jinému Kupujícímu a je povinen poskytnout spotřebiteli informace
stanovené jak občanským zákoníkem, tak zákonem na ochranu spotřebitele. Je-li
Kupujícím jiná osoba než spotřebitel, neužijí se ta ustanovení VOP, která slouží
výhradně pro ochranu spotřebitele.
5. SMLOUVA UZAVŘENÁ DISTANČNÍM ZPŮSOBEM. Je to taková Kupní smlouva,
která je uzavřena prostřednictvím PROSTŘEDKŮ KOMUNIKACE NA DÁLKU, tj.
je uzavřena, aniž by se Prodávající a Kupující museli osobně potkat, protože ji
uzavírají přes webové rozhraní nebo prostřednictvím mailové komunikace,
telefonicky nebo s využitím obdobných komunikačních prostředků. Náklady spojené
s použitím prostředků komunikace na dálku (zejména náklady na internetové
připojení a telefonní hovory) si hradíte sami a neliší se od běžné sazby účtované
vaším operátorem, resp. poskytovatelem internetového připojení. Učiněním
objednávky výslovně souhlasíte s použitím prostředků komunikace na dálku.
6. ROZHODNÉ PRÁVNÍ PŘEDPISY. Jsou to platné právní předpisy, kterými se řídí
vztah mezi Kupujícím a Prodávajícím. Jde zejména o zákon č. 89/2012 Sb.,
občanský zákoník (dále též jen „NOZ“) a v případech, kdy je Kupujícím spotřebitel,
je to i zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
1. Kupující objednává produkty přes webové rozhraní, tj. skrze automatický
objednávkový systém, odesláním vyplněného objednávkového formuláře.
2. POPIS PRODUKTŮ. Na webovém rozhraní je uveden podrobný popis nabízeného
produktu včetně uvedení toho, co obsahuje, komu je určen, co klientovi může přinést a
v jakém formátu je poskytován. Veškeré prezentace uvedené na webovém rozhraní jsou
informativního charakteru. Jako Prodávající nejsem povinna uzavřít Kupní smlouvu
ohledně těchto produktů. Ustanovení § 1732 odst. 2. NOZ se nepoužije.
3. OBJEDNÁNÍ PRODUKTŮ. Pro objednání produktu přes webové rozhraní slouží
registrační formulář, kde jako Kupující vyplníte jméno, příjmení, email a provedete
úhradu.
Před odesláním objednávky vám je umožněno zkontrolovat a měnit údaje vložené
do objednávkového formuláře a případně ještě opravit vzniklé chyby a
nesrovnalosti.
O obdržení objednávky vás budu informovat mailem zaslaným na vaši
elektronickou adresu, kterou jste zadali v objednávce. Informace o obdržení
objednávky je zasílána automaticky. Není-li v potvrzení uvedeno, že objednávku
přijímám, zašlu vám informaci o přijetí objednávky v následném mailu. Do
okamžiku, než je vám doručeno potvrzení o přijetí vaší objednávky, je možné
telefonicky nebo mailem (na adresu uvedenou v čl. II. VOP) objednávku zrušit.
Doručením potvrzení o přijetí objednávky na vaši elektronickou adresu uvedenou v
objednávce je Kupní smlouva uzavřena.
V pochybnostech vás mohu kontaktovat za účelem ověření pravosti objednávky a
nepodaří-li se pravost objednávky ověřit, má se zato, že objednávka vůbec nebyla
podána a takovou objednávkou se nadále nezabývám.
4. Kupní smlouva se uzavírá v českém jazyce. Smlouva se uzavírá v elektronické
podobě, tvoří ji vaše objednávka, její přijetí z mé strany a tyto VOP. Smlouvu
archivuji v elektronické podobě, není přístupná.
IV. Cena produktů a platba
1. CENA PRODUKTŮ. Na webovém rozhraní je vždy uvedena i aktuálně platná cena
produktů. Cena je platná po celou dobu, kdy je na webovém rozhraní uvedena.
Pokud je uvedena akční cena, je spolu s tím uvedeno i za jakých podmínek a do jaké
doby akční cena platí. Vzhledem k charakteru produktů nevznikají žádné náklady
na dopravu a ani další náklady spojené s jeho dodáním. Kalkulovaná cena uvedená v
souhrnu objednávky (tj. předtím, než kliknete na tlačítko „Odeslat“) je proto již
konečnou cenou.
2. Sjednanou kupní cenou je cena uvedená u produktů v okamžiku odeslání vaší
objednávky (uvedená v odeslaném objednávkovém formuláři). Pokud by došlo ke
zjevné chybě při uvedení ceny na webovém rozhraní (tím je myšlen především
překlep, chyba při zadávání ceny) nebo obdobné chybě v procesu uzavírání Kupní
smlouvy, pak nejsem povinna vám za takovou zjevně chybnou cenu produktů
dodat, a to ani v případě, že došlo k automatickému potvrzení o přijetí objednávky.
V případě, že by již došlo z vaší strany i k úhradě této zjevně chybné ceny, jsem
oprávněna od Kupní smlouvy odstoupit. Dojde-li ke změně kupní ceny v době mezi
odesláním vaší objednávky a jejím potvrzením z mé strany, platí kupní cena platná
v okamžiku odeslání objednávky, nedojde-li mezi námi k jiné výslovné dohodě.
3. Není-li mezi námi výslovně ujednáno jinak, jsem povinna vám produkty dodat až
po úplném zaplacení sjednané kupní ceny.
4. ZPŮSOB PLATBY. Kupní cenu je možné uhradit následujícími způsoby:
– Bezhotovostně platebními kartami VISA, VISA Electron, MasterCard,
Maestro (platba se provede ihned).
Platební metody jsou napojeny na platební bránu společnosti Stripe, která poskytuje
zabezpečenou technologii přijímání platebních karet a online bankovních převodů.
Čísla platebních karet, kreditních karet a hesla k elektronickému bankovnictví
zadáváte pomocí zabezpečeného a důvěryhodného kanálu společnosti Stripe.
Případné další způsoby platby budou uvedeny na webovém rozhraní nebo mohou
být mezi námi výslovně dohodnuty. Kupní cena se hradí v korunách českých.
SPLATNOST KUPNÍ CENY.
Kupní cena je zaplacena v okamžiku, kdy je příslušná částka připsána na můj
bankovní účet.
O přijetí platby vám vystavím doklad o přijaté platbě, který u online platebních
metod obdržíte obratem po provedení platby.
Ustanovení § 2119 odst. 1 NOZ se nepoužije.
Produkty není možné hradit formou splátkového kalendáře.
V. Dodací podmínky
1. ZPŮSOB DODÁNÍ Při koupi e-booku bude digitální obsah ve formátu pdf dodán po
zaplacení kupní ceny na e-mail jako příloha e-mailové zprávy nebo zasláním
odkazu, na kterém je obsah možno stáhnout či otevřít. Při koupi on-line kurzu vám
po uhrazení ceny bude obsah kurzu zasílán e-mailem na e-mailovou adresu
uvedenou v objednávce (podmínky užívání jsou uvedeny v čl. VI těchto VOP). V
případě, že je pro všechny přihlášené kurz otevírán ve stejný den, obdržíte po
zaplacení uvítací e mail a lekde se vám zpřístupní v den zahájení kurzu. Konzultace
bude dodána dohodnutým způsobem, tj. buď osobně ve sjednaném termínu a místě
anebo telefonicky, přes ZOOM či využitím jiného dálkového způsobu komunikace.
2. DODACÍ LHŮTA. Délka dodací lhůty závisí na zvoleném způsobu platby. Je-li platba
prováděna běžným bankovním převodem, bude produkt dodán nejpozději do 3
pracovních dnů poté, kdy bude platba připsána na můj bankovní účet. U platby online
platební kartou nebo rychlým online převodem bude produkt dodán obratem po
provedení platby. V případě, že kurz začíná v konkrétní den, bude kruz zpřístupněn až
v onen určený den.
3. Po dodání produktu si prosím co nejdříve zkontrolujte funkčnost a dostupnost obsahu
a zjistíte-li nedostatky nebo vady, kontaktujte mě prosím, abych mohla provést
nápravu. Podrobnosti jsou uvedeny v čl. VIII těchto VOP.
4. Digitální obsah vyžaduje k plné funkčnosti, abyste měli k dispozici hardwarové a
softwarové vybavení umožňující zejména otevřít a pracovat s dokumenty ve formátu
pdf a mp3(podrobnosti obsahuje čl. VI. VOP).
5. Při poskytování konzultací se řídíme platnými právními předpisy a poskytujeme je s
maximální pečlivostí a s využitím nejnovějších poznatků, naší odbornosti a s
ohledem na veškeré údaje vámi sdělené, jež mají význam pro řádné poskytování
konzultací. Akceptací těchto VOP se zavazujete sdělit nám veškeré údaje, jež mají
význam pro řádné poskytnutí konzultace, tyto údaje poskytnout pravdivé, úplné a
nezkreslené a neprodleně nám kdykoliv po dobu trvání smlouvy sdělit, že došlo ke
změnám těchto údajů a sdělit nové údaje, je-li to k řádnému poskytnutí konzultací
potřebné. Veškeré údaje sdělené při poskytování konzultací nebo v souvislosti s ním
jsou považované za důvěrné a jak vy, tak my se zavazujeme o nich zachovávat
mlčenlivost a bez výslovného souhlasu druhé smluvní strany je nesdělovat třetím
osobám. Je-li to s ohledem na charakter poskytované konzultace vhodné nebo
stanovené zákonem, jsme oprávněni od vás požadovat poskytnutí potřebných údajů
v písemné formě opatřené vaším podpisem.
6. Termín poskytnutí konzultace bude vždy mezi námi dohodnut buď písemně nebo
mailem nebo telefonicky. Termíny se zásadně sjednávají na pracovní dny, na dobu od
9 do 17 hodin. Zavazujeme se vám navrhnout aspoň 2 možné termíny v době do 14
dnů od uzavření smlouvy, pokud již nebude naše kapacita plně vyčerpána. Ve
výjimečných případech můžeme konzultaci uskutečnit i ve večerních hodinách
anebo o víkendu. V případě, že vám nemůžeme nabídnout termín v této lhůtě, jste
oprávněni od smlouvy odstoupit. Odstoupení musí být učiněno písemně a zasláno
mailem nebo poštou nejpozději do 14 dnů od uzavření smlouvy. V případě, že se bez
závažného důvodu a omluvy nedostavíte na sjednaný termín konzultace nebo
opakovaně neposkytnete potřebnou součinnost, jsme oprávněni od smlouvy
odstoupit. Dále pro odstoupení platí ustanovení následujícího článku těchto VOP.
VI. Údaje o funkčnosti digitálního obsahu a jeho součinnosti s
hardwarem a softwarem
1. Digitální obsah zasílám pouze vám, jako Kupujícímu, na vaši elektronickou adresu,
případně zpřístupněním adresy webové stránky, kde je obsah umístěn. Digitální obsah
vyžaduje k plné funkčnosti, abyste měli k dispozici hardwarové a softwarové
vybavení umožňující otevřít a pracovat s dokumenty ve formátu .doc, pdf a mp3.
Obsah on-line kurzů přehrajete s pomocí internetového prohlížeče podporující audio
přehrávání. Software musí obsahovat obvyklé zvukové kodeky. Pro on-line
přehrávání obsahu je nezbytné, abyste byli připojeni k síti internet s dostatečnou
rychlostí připojení. Dále je nutné, aby váš hardware umožňoval zvukový výstup.
Neodpovídám za nedostupnost obsahu v případě nefunkčnosti či pomalé rychlosti
vašeho internetového připojení. Může se stát, že je obsah krátkodobě dočasně
nedostupný v případě údržby dat nebo výpadků serveru. Webové stránky mohou být
aktualizovány bez předchozího upozornění.
2. Produkty jsou vytvořeny s využitím mých znalostí a zkušeností a roků praxe. Jedná se
o návody a doporučení a záleží jen na vás, jak je v praxi použijete a jakou péči a úsilí
budete věnovat uvádění těchto informací do praxe. Proto nemohu odpovídat za to,
jakých konkrétních výsledků na základě produktů sami dosáhnete. Produkty
nenahrazují osobní konzultaci. Digitální obsah je chráněn autorským právem a není
možné jej bez mého předchozího výslovného písemného souhlasu dále šířit nebo
umožnit jeho užití dalším osobám. Porušení autorských práv je postižitelné nejen
podle autorského zákona, ale může jít i o trestný čin.
V případě, že by bez prokazatelného souhlasu Prodávajícího Kupující šířil,
kopíroval, nebo jinak technicky zpracoval způsobem, který by Prodávajícímu mohl
způsobit újmu, obsah získaný na základě těchto obchodních podmínek, je klient
povinen uhradit Prodávajícímu SMLUVNÍ POKUTU v částce 100.000,- Kč za každé
jednotlivé porušení této povinnosti. Právo na náhradu škody, není tímto ustanovením
o smluvní pokutě nijak dotčeno.
3. UŽIVATELSKÝ ÚČET. Po zakoupení on-line kurzu obdržíte po úhradě ceny
jednotlivé lekce/kurzu e-mailem přihlašovací údaje(čl. V. VOP), v případě dalších
produktů pak odkaz na digitální obsah. Zavazujete se dodržovat mlčenlivost o
přístupových údajích a neumožnit jejich použití třetím osobám. Jako Kupující se
rovněž zavazujete udržovat vaše údaje uvedené v uživatelském účtu aktuální a
pravdivé. V případě závažného porušení vašich povinností vyplývajících ze Smlouvy
nebo těchto VOP jsem oprávněna vám uživatelský účet znepřístupnit či zrušit.
Rovněž tak v případě porušení vašich povinností týkajících se ochrany autorských
práv.
VII. Odstoupení od kupní smlouvy
1. V případě, že předmětem Kupní smlouvy je dodání digitálního obsahu (e-booku,
online kurzu), pak jako Kupující odesláním objednávky a zaškrtnutím souhlasu s
těmito VOP udělujete výslovný souhlas, aby vám byl digitální obsah dodán před
uplynutím lhůty 14 denní lhůty pro odstoupení od smlouvy stanovené v § 1829 odst.
1 NOZ. Vezměte prosím na vědomí, že v tomto případě nemáte právo na odstoupení
od smlouvy (§ 1837 písm. l NOZ).
2. Je-li předmětem Smlouvy poskytnutí konzultace, pak na základě vaší výslovné žádosti
učiněné v textové podobě můžeme započít s plněním našich povinností ze Smlouvy
ve 14 denní lhůtě pro odstoupení od smlouvy stanovené v § 1829 odst. 1 NOZ.
V takovém případě ovšem vezměte prosím na vědomí, že pokud byly služby splněny
(tj. konzultace poskytnuta) před uplynutím 14 denní lhůty pro odstoupení od
smlouvy, nemáte právo od smlouvy bez uvedení důvodů ve 14 denní lhůtě odstoupit
(§ 1837 písm. a) NOZ). Pokud by ve 14 denní lhůtě pro odstoupení od smlouvy byla
splněna jen část služeb (konzultací) a od smlouvy jste odstoupili, bude vám vrácena
jen poměrná část sjednané ceny, resp. jste povinni uhradit poměrnou část sjednané
ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení od smlouvy.
3. Jako Kupující můžete od Kupní smlouvy odstoupit v případech stanovených zákonem
nebo Kupní smlouvou a VOP, zejména v případě vadného plnění (článek VIII. VOP).
Jako Prodávající jsem oprávněna od Kupní smlouvy odstoupit v případě podstatného
porušení vašich povinností z Kupní smlouvy, zejména v případě, kdy by došlo k
neoprávněným zásahům do webového rozhraní, porušení autorských práv a v dalších
případech stanovených zákonem. Pokud by ze strany Kupujícího nedošlo k úhradě
kupní ceny ani ve lhůtě 7 dní po splatnosti, Kupní smlouva se uplynutím této lhůty
ruší.
4. Je-li Vám společně s produktem poskytnut dárek, bonus, je darovací smlouva mezi
námi uzavřená s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od Kupní
smlouvy z vaší strany bez uvedení důvodů, pozbývá darovací smlouva účinnost a
jste povinni mi poskytnutý dárek nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy
vrátit. Veškeré dárky a bonusy jsou zasílány či zpřístupněny až po úhradě kupní
ceny, není-li na webovém rozhraní uvedeno, že jsou posílány až po uplynutí lhůty
garance spokojenosti.
VIII. Záruka, práva z vadného plnění, reklamační řád
1. Práva vznikající z vadného plnění se řídí platnými právními předpisy, zejména
ustanoveními § 2099 až 2112 a § 2165 až 2174 NOZ.
2. Práva ze záruky se řídí zejména ustanoveními § 2113 až 2117 a § 2161 až 2164 NOZ.
3. Jako Prodávající vám odpovídám, že produkt při převzetí nemá vady. Jste-li
spotřebitelem, pak v případě, že se vada projeví do 6 měsíců od převzetí, má se za to, že
produkt byl vadná již při převzetí. Jste-li spotřebitelem, odpovídám i za to, že se vady
nevyskytnou v záruční době, která činí 24 měsíců od převzetí produktu. 4. V případě
výskytu vady, kterou nelze odstranit nebo v případě opakovaného výskytu vady nebo
výskytu většího počtu vad máte právo požadovat výměnu produktu za novou a nebo od
Kupní smlouvy odstoupit. V případě, že neodstoupíte od smlouvy nebo neuplatníte právo
na dodání nového produktu bez vad, můžete požadovat přiměřenou slevu. Přiměřenou
slevu můžete žádat i v případě, že bych nebyla schopna vám nový produkt bez vad
dodat, stejně tak i v případě, že bych nezjednala nápravu v přiměřené době nebo že by
vám zjednání nápravy působilo značné obtíže. Vzhledem k charakteru produktu přichází
v úvahu jako vada nedostupnost části obsahu, popřípadě chybějící část.
5. Práva z vadného plnění vám nenáleží, pokud byste před převzetím produktu věděli, že
produkt má vadu, a nebo byste vadu sami způsobili. Záruka a nároky z odpovědnosti
za vady se nevztahují na vady způsobené nesprávným užíváním nebo uložením
produktu.
6. Pokud vám nebyl produkt dodán v dodací lhůtě, prosím, zkontrolujte nejprve složky
„hromadná pošta“ nebo spam. Pokud ani tam produkt nenaleznete, uplatněte
reklamaci dle následujícího odstavce.
7. Reklamaci u mě uplatněte bez zbytečného odkladu po zjištění vad. Reklamaci můžete
uplatnit mailem na elektronickou adresu ahoj@obsahjeklic.cz nebo zaslat
písemně na adresu uvedenou v čl. II VOP. Uvítám, pokud k reklamaci přiložíte i
fakturu či jiný doklad o koupi, popis reklamované závady a návrh řešení reklamace.
Reklamaci vyřídím bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů, pokud se
výslovně nedohodneme jinak. O uplatnění a vyřízení reklamace vám poskytnu
písemné potvrzení, jste-li spotřebitel.
IX. Vyřizování stížností, řešení spotřebitelských sporů
1. Máte-li k uzavřené Kupní smlouvě, jejímu plnění či mojí činnosti nějakou stížnost,
kontaktujte mě prosím na adrese uvedené v čl. II. VOP nebo na elektronické
adrese ahoj@obsahjeklic.cz
2. Pokud mezi mnou jako prodávajícím a spotřebitelem dojde ke spotřebitelskému
sporu, má spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Subjektem
mimosoudního řešení podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je
Česká obchodní inspekce.
Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení jsou uvedeny na stránkách České
obchodní inspekce www.coi.cz Spotřebitel může využít rovněž platformu pro
řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí
na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
3. Uvádím, že nejsem vázána žádnými kodexy chování (§ 1826 odst. 1 písm. e) NOZ).
X. Závěrečná ustanovení
1. Kupní smlouva je uzavírána na dobu určitou, do doby splnění povinností
Prodávajícího a Kupujícího ze smlouvy vyplývající.
2. Ochrana osobních údajů je řešena samostatným dokumentem, který naleznete
na webovém rozhraní.
3. Vezměte prosím na vědomí, že jsem oprávněna tyto VOP jednostranně měnit, pro
Kupujícího však vždy platí text obchodních podmínek účinný v okamžiku
odeslání objednávky.
4. Tyto VOP jsou účinné od 1.9.2022